Ekonomická krize je jistě nepopiratelná. Právě v takových obdobích, kdy na ubohé občany dopadá splín způsobený důsledky bankovních spekulací, je ovšem třeba sáhnout po povzbuzovadlech, která v nás probudí k životu nějaké ty efedriny a opět nám náladu zvednou. A je vidět že přesně to si lidé uvědomují.
Podle ředitele komunikace sítě hypermarketů Hypernova Libora Kytýra totiž zákazníci v Albertovi a Hypernově v těchto dnech utrácejí nejvíce právě za alkohol, cigarety a sladkosti – na běžných potravinách přitom šetří. Jak k tomu Libor Kytýr dodává: „Tento trend koresponduje s celosvětovým nárůstem prodeje cukrovinek a alkoholu, což může být částečně způsobeno dopady hospodářské krize“.
Potvrzuje to i renomovaný list The New York Times, který podobné chování zaznamenal i v obchodech v USA, Německu nebo Japonsku. U některých obchodů je nárůst prodeje sladkostí až 80%!