Žijeme ve světě, kde se stalo normální, že informace nám přistávají na smartphonu rychleji, než stihneme podat kávu ze skvělého lokálního hipster café. Pořád se snažíme žít v souladu s trendy a být tím „cool“ člověkem ve společnosti, což občas svádí k tomu, abychom se chovali dost absurdně. Miliardy emotikonů a hashtagů se staly naším jazykem, a tak není divu, že nás technologie staví do situací, které si ještě před pár lety venku na terase se sklenkou vína nedovedl nikdo představit.

V jakém světě ale žijeme, když je už člověk schopný hodnotit svou hodnotu podle počtu lajků na Instagramu? Trochu matoucí, že? Na jedné straně máme vážně skvělý výběr produktů, které nás mají učinit šťastnějšími, na straně druhé nás stále více tlačí do kouta. Jasně, občas je super vyfotit se s novým modelem iPhonu, ale co když ten iPhone neodfiltroval ten příšerný obličej, co nám zbyl po nedávném víkendovém maratonu? A navíc, ať už chcete nebo ne, technologie nás nutí, abychom v sobě vykřesali kreativitu i na těch nejbizarnějších místech.

Nejdelší fronta na kávu a nejlepší selfie ever

Představte si situaci – sedíte si v kavárně, kde rozmazlené psy nosí baristé na rukou, zatímco vy už hodinu čekáte na finále svých kávových snů, ovšem smartphone, selfie tyč a „ta správná“ kamarádka vám příležitost k dokonalé fotce nedávají. Nakonec jste zmizeli v hlubinách Instagramových feedů a vaše skutečná káva se pomalu, ale jistě, mění ve vzpomínku. A víte co? S touhle kombinací cool kávy a perfektního úhlů se moderní technologie dostávají do kategorie „vydrželi jste víc, než kdo by čekal“.

A co je ještě šílenější? Podle nedávného průzkumu, který navíc udělalo dvacet různých influencerů, byl zjištěn fascinující fakt: pro průměrného uživatele trvá déle najít ten nejlepší filter na fotce, než se rozhodnout, co vlastně chce na večeři. Takže se znovu ocitáme na začátku – snažíme se být ti nejlepší, ačkoli vím, že jsme jen lidé, kteří na konci dne touží po klidu a ne zas tak obrovské porci ramen s avokádem.

Odkud se vzali influencerové jako nová globální komodita?

Když už jsme u těch influencerů – víte, že v roce 2023 bylo na sociálních sítích více influencerů, než je obyvatel některých menších států? No, buďme upřímní, je téměř stejná šance, že vás značkový influencer vyzve k tomu, abyste si koupili nový krátký střih, jako je šance, že potkáte důležitou politickou osobnost na ulici. Navíc, influencer není již jen ten, kdo nosí módní oblečení – je to dnes osoba, která je schopná přitáhnout tisíce strachů, nejistot a osamělosti do jednoho videa na TikToku.

Dávejte si tedy pozor, co sdílíte a jaké filtry používáte. Technologie nám dává úžasné možnosti, ale také vytváří tlak na to být „dokonalý“. Proto si občas zaměňme ten cool obraz, co k nám mluví z obrazovky, s realitou. Naše životy nejsou špatné, ale občas si to musíme připomínat – jíst pizzu s přáteli, smát se bez filteru a brát život s nadhledem. Všechna ta očekávání a smíření se mohou někdy zdát absurdní, ale ten pravý život číhá za monitorem.

Tvorba webových stránek: Webklient