V dnešní době se zdá, že peníze plynou tak snadno jako pivo na letní grilovačce, a my se ptáme, jaký je ten správný recept na úspěch. Přičemž „úspěch“ nenaznačuje jen bohatství, ale i styl a způsob, jakým se ním oháníme. Podívejme se tedy na to, jak marketingoví géniové dokážou přetavit digitální trend na peněz, a co si od nich můžeme vzít my, obyčejní smrtelníci v praxi. Očividně nestačí mít skvělý produkt, ale je třeba také pořádně zamíchat s nějakými těmi špeky, které zaujmou na první pohled.

Umění upoutat pozornost

Možná jste slyšeli o jednom z největších marketingových trháků poslední doby – kampani na ukradený chléb od místního pekárna, který jim doslova vylétl z rukou. Proč? Protože lidé milují dramatičnost a příběhy, a oni se rozhodli natočit viral video ze své reklamy, které v sobě kombinuje bezradnost s trochou humoru. Tím se dostali na vrchol trendů a rázem se stali mediálními magnety, což se promítlo do jejich tržeb, které vystřelily vysoce nad průměr. Takže pokud hledáte inspiraci pro svoji vlastní činnost nebo podnikání, pamatujte, že umění vymyslet příběh může být stejně hodnotné jako zlatý důl.

Jak se říká, peníze leží na ulici, a kdo se zahřeje v kůži umělce, dostane se k jackpotu. Zrovna tak by mohli svému marketingovému stylu říkat „targeting“ neboli zaměření na cílovou skupinu. Když vezmete v potaz, že většina lidí nyní tráví více času online než v reálném životě, je jasné, že oslovit je skrze sociální sítě je klíčová strategie. Například víte, že na Instagramu je už víc než 1 miliarda uživatelů a z toho značná část je ochotná investovat do nabízených produktů? Odpovědět na otázku „Jak na to?“ se přitom nemusí nutně točit kolem ukazování pohlaví, ale spíše kolem znalosti toho, co si lidé přejí.

Peníze v kapse a jak na ně

A teď si představte, že půjdete do obchodu s dárky a zjistíte, že prodávají dárkové poukazy na „kurzy jak se oblékat“ nebo „jak žít život naplno“. Takové bláznivé koncepty jsou už dneska normou. S růstem poptávky po kurzech a online vzdělávacích platformách se ukazuje, že módní trendy a životní styl jsou synchronizované, a každý chce mít v kapse kus toho moderního vánku. Ať už prodáváte zboží nebo služby, v době, kdy influencery jsou celebrity a každý se snaží zachytit něco nevšedního, se vyplatí přizpůsobit se.

Když už mluvíme o přizpůsobení, jako kolegové v oboru bychom měli mít otevřenou mysl, protože kromě již zmíněných kurzů jste si určitě všimli i neuvěřitelně divokého vzestupu tzv. „finfluencerů“. Pro někoho může být těžké připustit, ale mluvit o investicích s lehkým tónem humoru a lehkostí je přesně to, co lidi zajímá víc. Nepotřebujete být finančním poradcem v obleku a s kravatou, aby se k vám lidé chtěli přidat. Stačí umět mluvit jazykem ulice a mít bezstarostný přístup ke svému životu.

Tomy a ze samých sociálních sítí se medializují příběhy o tom, jak lidé z ulice ostře vystoupili na finanční vrchol. Ať už prostřednictvím akciového trhu, krypto nebo jinými online platformami, tento nový fenomén nám ukazuje, že možnosti jsou nekonečné. Přece jen, kdo by nechtěl mít v kapse více peněz a volnost užívat si života naplno? Pro město plné yuppies, boomers a carpe diemových duší to znamená jediné – buďte in, nebo ať jste na křesle!

Tvorba webových stránek: Webklient