Pohled na moderní chlastání se za poslední desetiletí zásadně proměnil. Zatímco dřívější generace považovaly pití alkoholu za příležitost k únikům od reality, současná doba je zcela jinou ligou. Dnes můžeme pozorovat fascinující trend, kdy se alkohol stává součástí nejen večerních posezení, ale i stylu života. Od přeplněných barů po boutique vinárny, které vypadají jako Instagramovým rájem, je alkohol víc než jen opojná tekutina. Je to prohlášení osobního stylu, které se musí podávat se špetkou ironie.
Pohodlně na vlnách trendy chlastu
Ačkoliv se naši předci spokojili s levným pivem v hospodě, dnes se můžeme chlubit širokou škálou nápojů, od craftových piv po prémiové lihoviny a natolik extravagantní vína, že se zdá, že jejich cena je přímo úměrná úsilí, které bylo vynaloženo na obal. Není žádným tajemstvím, že víno, které vypadá jako limitovaná edice, může být prodáváno za nějakých 20 tisíc korun. A víte, že u některých lahví nemusíte platit pouze za víno, ale i za příběh, který se k nim váže? Pokud se někdy ocitnete v situaci, kdy musíte zapůsobit, vězte, že útrata za lahvinku ze zaprášené vinné sklepy může vaše ego zvednout o úroveň výše.
Současná generace lovců jedinečných zážitků není z těch, kteří by se spokojili se standardními drinky. Hledají zážitky, které budou moct sdílet na sociálních sítích, ať už jde o extravagantní brunch s espumante podávaným v nafukovacích bazénech, nebo o noci plné experimentů s různými cocktail ve stylu „Mango-Chili-Raspberry-drink“. A jak potvrzuje jedna nedávno zveřejněná studie, celkem 72% Gen Z a mileniálů se zajímá o mixologii a vytváření vlastních unikátních receptů. To je tak trochu jako moderní alchymie, když se snaží překonat tradiční limity a povýšit pití na uměleckou formu.
Alkohol jako módní doplněk
Když mluvíme o vnímání alkoholu v dnešní společnosti, je důležité zmínit i roli estetického prožitku. Představte si, že míchaný drink, který pijete, vypadá jako mistrovské dílo, které zaujme i nejednoho uměleckého kritika. Trendy jako podávání drinků v ručně malovaných sklenicích nebo s edukovanou garniturou se staly jakousi estetikou, která doplňuje zážitek z pití. A přiznejme si, kdo by nechtěl být ten, kdo sdílí fotku espressa martini s oříškem na povrchu a uměleckým pozadím z jarních květin?
Ve světě influencerů je pití alkoholu jako módní doplněk, který definuje osobnost. Mladí lidé se často snaží projektovat image, která je sofistikovaná, ale zároveň přístupná. Představte si Instagramový profil plný šumivého vína, vzrušujících drinků a výjimečných momentů, které geniálně harmonizují s pečlivě vybraným uměním v pozadí. A co je nejvíc fascinující – často se zapomíná na to, že ten pocit, že jste v centru pozornosti, je ve skutečnosti terminál s propustností citů a s nevyslovitelnými touhami po uznání.
Vraťme se na chvíli k rodokmenu alkoholu, neboť historie a trendy se ve velkém odvíjí sem a tam, jako mořské vlny. A zde se dozvídáme překvapivý fakt: víno se pilo už před více než osmi tisíci lety. Do té doby neměli lidé k dispozici ani kov a ani sklo, což dodává pití vína exkluzivitu, která je i dnes vidět v honbě za tou „nejlepší“ lahví. Ať už se rozhodnete vyrazit do baru s kamarády, nebo si na zahrádce vychutnat sklenku s pohledem na západ slunce, jedno je jisté – pití alkoholu je víc než jen ochutnávání. Je to umění žít v daném okamžiku a umění sdílet své zážitky s těmi, kteří vás obklopují.