Pokud máte radost ze života, pravděpodobně nestíháte dýchat, zatímco se snažíte vypít něco, co by zahnalo únavu všedního dne. Ať už se scházíte se svou partou nad sklenkou, oroseným pivečkem nebo smícháte něco vzrušujícího za barem, pití je více než jen sladký nektar pro duši. Šestý smysl pro odhad správného očekávání a naprosto neopodstatněná sebedůvěra kombinovaná s bublinkami šampaňského tvoří dokonalou kombinaci pro nezapomenutelné zážitky. Pojďme se podívat, jak se z pití stala taková záležitost a co na to říkat starší generace.

Když se řekne „alkohol“, mladá krev se představuje jako králové večírků, kteří jsou připravení na útok. Vslovný důkaz? Nikdo jiný kromě yuppies nestrávil tolik času s vlastními drinky a následně si založil Instagram, aby pochlubil svýma uměleckýma kreacema. Kdo jiný by mohl tvrdit, že má v ruce koktejl, který je vlastně malebné umění? K tomu přičtěte nekonečné trendy, jako je „seltzer“ a „gin & tonic“, a máte stejnou šanci na úspěch jako visit k potápěčům na Kalifornských plážích. Všichni trendy a barové vychytávky možná nesedí na každého, ale jedno je jisté – načasování a styl nikdy nesmí chybět.

Pohled do historie: Kde se to všechno vzalo

Ale co říkají historici? Zajímavostí na provozování alkoholu je, že jsme už několik tisíc let jako lidi milovali překonávat hranice, zejména ty, které spojují sociální interakci s pocitem opojení. Představte si, jak dávní Římané drželi večírky s vínem, které vypadalo jako by se pokoušelo vylézt na Olymp, že? V reálu jsme jednali se spoustou věcí, které by dnešnímu čtenáři připadaly jako naprostý nonsens – jako třeba výroba pouze jednoho kalicha vína v celém městě. Takže vymyslet něco nového, co by nás na chvíli vytrhnulo ze šedi doby, to by se za starých časů považovalo za genialitu.

Je tedy legrační, že znovuobjevování kultury pití činí z dnešních mladých lidí téměř aristokraty na bublinových obláčcích? Všichni víme, že zrovna ten poslední cocktail s nějakým příšerným názvem je vlastně hlavně o nahánění pohledů, že? Ten, kdo sice vyzkoušel všechno od „Paloma“ po „Old Fashioned“, měl ale stále potíže pití okurkového toniku bez obrazovky. Dnes se na ochutnávky pořádají i výchovné akce, kam se chlapci z dílny vypravují, aby nasbírali základní znalosti a pak ve finále „inspo“ pro všechny ty brzké vracečky.

Budoucnost chlastu: Kde nás to všechno zaveze?

Tak co nás vlastně čeká v deváté dekádě našeho století, co se pití týče? Místo prvních slibů o nealko přístupech si dejme pohár s nerezovými kelímky a zapomeňme na ušmudlané plastové pohárky. Hypotetické drinky valící se o ruku s bio trendem by mohly v nejbližších pár letech způsobit revoluci, o které naše babičky nemlvily ani na besedách. Měli bychom už začít uvažovat i kapebre cvičení a detoxu? Glutamát budoucí generace v rytmu merengue se prostě vypít nedá.

Ať už váš drink spěje k novým výšinám nebo se pozvolna potápí pod hladinu, pamatujte, že pití je zážitkem, který spojuje v sobě nejenom ingredience, ale i tím, kým jsme. Vyjít do společnosti s nejlepšími úmysly a zůstat pozitivními bude poslední kapkou alkoholu, která nás spojí jako celou generaci. Odkaz na našich opojení s nábojem nejen v rádiu, ale i přímo na monitoru, bude předáván dál. Tak co, stoupat na dně? Jo, klidně, ale s novou skleničkou v ruce!

Tvorba webových stránek: Webklient