Perex: V posledních letech se zdá, že jsme svědky vzestupu podivného druhu lidí, kteří by se daly označit jako „digitální nomádi“. S dronem v ruce a kávou z lokální pražírny na stole se snaží proplout každodenním životem, zatímco na internetu se šíří pověsti o tom, jak se z celého baráku stává kryptoměna. Je to svět, ve kterém je většina věcí postavena na vzdušných zámcích, ale co na tom?

Virtuální realita nebo realita zvaná kocovina?

Když jsme u toho, tak je až s podivem, jak rychle jsme se přizpůsobili myšlenkám o virtuální realitě a jiných technologických vymoženostech. Kde jinde byste například potkali žirafu na skateboardu, než na Instagramu, kde si každý snaží vytvořit svoji vlastní realitu? Dokonce jsme tak hluboko ponořeni do online svetu, že zapomínáme, jak vypadá tráva pod nohama. Podle výzkumu strávíme průměrně tři hodiny denně prohlížením sociálních sítí. Tam, kde se v minulosti předávali vzpomínky formou fotografií a příběhů, nyní vládne krátký video formát a populární influencři.

Slyšeli jste někdy o tom, že 50 % dnešních mladých lidí chce být influencery? Takže jestli máte tu bláznivou ideu, jak začít točit videa se svými kočkami nebo třeba recenzemi na toasty, tak do toho. Nikdo vás nebude zastavovat. Někdy je lepší riskovat, než zůstat stát na místě a doufat, že se zázrak stane sám.

Krypto, káva a kocovina – trojúhelník nového života

Začněme obdivovat všemožné trendy, které se v současnosti vynořují jako houby po dešti. Je skvělé, že někteří lidé berou život jako velkou hru, kde si každou úroveň musíte sami odemknout pomocí kryptoměny, ale co za to všechno zaplatíme? Zatímco velká část populace spekuluje s NFT a snaží se koupit digitální fotky opic, jiné odvětví se snaží najít smysl v životě bez obrazovek. Ironií osudu je, že ti, kdo se nejvíce snaží utéct od reality, na ni zároveň nejvíce spoléhají. Bez mobilu by se každodenní život pravděpodobně mnohým z nás rozpadnul jako kousek starého chleba.

Na druhou stranu nemůžeme přehlédnout obrovský posun, který přináší důraz na wellness, mindfulness a další trendy, jež si berou ze staré filosofie něco, co bychom dnes popsali jako „soul food pro duši“. Je ale potřeba se zamyslet, zda tento nový kulturní fenomén není spíše marketingovým trikem, který nás snaží přimět platit za něco, co jsme si kdysi dokázali užít zadarmo.

Zatímco se snažíme objevovat více zážitků ve světě, kde se veškeré potěšení mění na digitální vzpomínky, vzpomeňte si na jednoduché radosti – péct chleba, procházet se lesem nebo potkat souseda o víkendu. Možná nám právě tyto maličkosti, podobně jako dobrý drink v útulném bistru, mohou připomenout, že žijeme v tělesné realitě, a že každé, byť malé, vítězství je cennější než virtuální peníze v kapse.

Není nutné se obávat ztráty v tomto chaotickém světě; co nás ale může posunout vpřed, je odvaha zůstávat autentickým a žít svůj vlastní příběh, i když to znamená riskovat a někdy se otočit zády k digitálnímu světu. Tak se nebojte, chopte se šance na změnu a možná právě na vás čeká další velká příležitost nebo drink, který jste si zasloužili.

Tvorba webových stránek: Webklient