Kouření cigaret je pro někoho pouhým zlozvykem, pro jiného byznys, ale pro mnohé z nás je to jakýsi rituál, který v sobě nese zvláštní magii. Je to chvíle, kdy se na moment zastavíme, vezmeme do ruky něco, co jsme kdysi nazývali „štěstím v plechovce“ a zapálíme si, jako bychom chtěli zamknout všechny stresy dnešní doby do malého, doutnajícího obláčku. Vydechneme, a ten šedý výdech se zdá být vínem pro naší duši – lehce opojný a hodně nebezpečný. Zrovna tak, jaký je život v městě.
Proč kouříme v páru?
Kouření má v sobě i sociální prvek. Kdo z vás nezažil situaci, kdy jste si po práci šli zapálit s kolegy na terasu u kanceláře? Založíte si fajn malou komunitku mezi námi „cigáři“, povídáte si o práci, která vás sere, o tom, jaký je nový drink v baru, nebo o tom, co nás čeká ve víkendové party. Nejde jen o to, co samotné cigarety obsahují. Jsou to pocity, sdílené momenty a příběhy. Věděli jste, že cigarety, konkrétně tuzemské, mají průměrně jeden z nejvyšších obsahů nikotinu na světě? To nám dává nejen důvod kouřit, ale i důvod vzdát poctu pražské kultuře, kde se u cigarety rodí spousta skvělých nápadů – od podnikání po hitové songy.
Jak si tak sedíme na těch špinavých terasách a kouříme, občas se stane, že kolem nás projede mladý hotshot na kole. Vyhrne se do dvanáctého patra, prostě se měníme my, a ten svět kolem nás jakoby stagnoval. Kouření je totiž v dnešní době tak trochu rebelií. Ráno si s kávou zapálíme a uděláme to tak, jak to má být. Ať už jste yuppie, boomer nebo někdo, kdo si váží každé minuty, v tom momentě všichni zapomeneme na to, co nás vlastně sem dostalo. Práce, tlaky, deadline, zkrátka život v konstantním pohybu – to všechno zaměníme za ten vzácný čas strávený s cigaretou.
Jakou cigaretu si vybrat pro svůj osobní brand?
Zmíněný „osobní brand“ se v marketingu skloňuje více než slova „pálení“ a „nikotin“. V dnešní době se nám už výrobci kouře snaží nacpat do hlavy i myšlenku, že existují „módní“ cigarety. Takže nám tu vznikají různé designové krabičky a prémiové tabákové směsi, které vyžadují, abychom si je vychutnávali s nějakým lichotivým drinkem. Nezáleží na tom, jestli si dáváte filter nebo rolling – důležité je, jak se při tom cítíte. Vyndat ze stolu tu minimalistickou černou krabičku ve stylu new-age art, to je úspěch sám o sobě.
Kouření cigaret se občas stává jakýmsi nepsaným projevem vaší kultury. Rádi kouříte po obědě, abyste se na chvíli dostali výš? Nebo si tu a tam vyrazíte po práci na cigárko, abyste zapomněli na úřední apokalypsu? V Americe se za posledních dvacet let snížil počet kuřáků o dvacet procent. Je nutné však říct, že ve Světě technologických guruů zajisté asi bude doba, kdy se kouření cigaret stane součástí našeho online lifestyle. Kdo by si pomyslel, že kouření může být takovým zrcadlem našeho života?
Na konci dne, ať už to vezmete jakkoli, cigareta je prostě jenom cigareta. Ten starý kroužek dýmu je vyjádřením velkých myšlenek a ještě větších snů. Ať už se rozhodnete ji vnímat jako zlozvyk, umění nebo prostě jen jako oblíbeného parťáka na cesty, jedno je jisté. Život je krátký a my máme právo si ho užít, ať už s jedním prstem na krabičce cigaret, nebo s druhým kolem sklenice bourbonu. A tak se pohodlně usaďte, zapalte si, ať už na terase, nebo na chodníku – vlastně kdekoliv. Na konci to bude jen váš vlastní příběh plný dýmu a vzpomínek.