V moderním světě plném Instagramových filtrů a neustálého honu za tím nejlepším momentem je někdy těžké najít skutečný důvod, proč si užívat jednoduché radosti. Když máte příležitost plácnout si drink s kamarády, většina z nás ani nevěnuje pozornost tomu, v čem ho vlastně držíme. Modré skleničky, o kterých bude řeč, jsou dokonalým příkladem. Nejen že ozvláštní každé posezení, ale přinášejí s sebou i dávku nostalgie, ať už vzpomínáte na staré dobré časy, nebo se snažíte navázat na něco, co vám může nabízet moderní svět. A pokud si myslíte, že modrá barva má výhradně dekorativní funkci, připravte se na to, že vás časem přejde.

Dočista ojebané pivo

A teď si představte situaci: sedíte v hospodě, radujete se z momentálního úspěchu, ke které jste se dopracovali skrze hustý brainstorming, a kdyby většina lidí věděla, jak ležérně si v takovém tranzu užíváte jedenáctistupňový ležák, asi by se začali víc bavit. Ale pozor! Náš oblíbený kamarád Fernet, co si lokne, si z vás dělá legraci a nabádá vás, abyste pivo pili jen z vyprofilovaných modrých skleniček. Jestliže spadnete do tohoto módního trendu, musíte se připravit na to, že vaše pivo dostane rázem další rozměr. Nejde jen o chuť, jde o prestiž – je tak moc důležité, z čeho pijeme.

Ale co je opravdu zajímavé? Jedním z výstřelů z pistole, kterým se můžete prezentovat na Instagramu, je fakt, že modré skleničky zvyšují vnímání chuti nápoje až o 13%. Ne, to není vtip, to je prostě vědecký výzkum, a jestli vám Eiffelovka v Paříži padla do oka, tak tuhle informaci o modré barvě si rozhodně zapište. V podstatě tak skleničky nejsou pouze prostředním virtuálním komunikačním kanálem, ale i vaším osobním influencerem, který vám pomůže posunout se na vyšší úroveň. Kdo by to byl řekl!

Kultura pití jako filozofie

Nejde však jen o barvy a sklo. Naše generace se stává kultivovanějšími „spolužáky“ z hospodských lavic, a pití piva se proměňuje na určitou filozofii. U malého stolu, zastaralé taburetce a železné věšáku vlastně vzniká prostor nejen pro debatu o tom, co je „v pohodě“ s přítelem, ale i pro diskuzi o tom, jak se v dnešní době chovat k životním pravdám, jak moc je v pořádku vychutnávat si víno a v jaký čas si přihnout na kávě. Odelávat žijete s posláním carpe diam, pokud se na to podíváte z jiného úhlu pohledu, možná byste měli trochu zmáčknout tu modrou barvu a naučit se nosit své názory na sobě.

Když na to přijde, i pouhý večer s přáteli se může stát neobyčejným zážitkem. Chvíle, kdy zapomínáte na svět a pouze se v postupném uskupení skleniček a lahví bavíte o všem možném, občas i o zapeklitých otázkách filozofie. Zapojujete se do autenticity, a co víc, nemáte žádné zbytečné zábrany. Hlavní otázka zůstává: dokážeme si povídat o věcech, které nás k sobě táhnou, i když máme v ruce modrou skleničku a nakopávají nás dvacetileté vzpomínky?

Zatímco se v hloubi duše snažíte nalézt odpovědi na všechny, zřejmě nesmyslné otázky, uvědomujete si jednu pravdu: ten, kdo umí popíjet z modré skleničky, ze židle nepadá… Ať už máte generaci boomers, yuppies či jste jen děti carpe diam kultury. Life is too short to drink beer from a boring glass.

Tvorba webových stránek: Webklient