V dnešní hektické době, kdy se každý snaží stihnout tisíce věcí a žít naplno, je pití alkoholu stále častějším rituálem, který spojuje nejen přátele, ale také rozmanité generace. Od barů s kreativními koktejly po domácí degustace, chlast se proměnil ve formu umění. Čtenáři z řad yuppies a boomers, kteří si libují v rychlém životním stylu, jistě znají ten pocit, kdy sklenka vína není jen nápojem, ale spíše filozofickým bájným výkresem.

Umění mixologie – laboratoř nebo bar?

Když se řekne mixologie, někteří si možná představí bar, kde se otáčejí šejkry a nalévá se přesně patnáct mililitrů něčeho, co vypadá jako elixír nesmrtelnosti. Ale umění míchat drinky sahá mnohem dál. Zajímavé je, že první slyšleným receptem na koktejl je „Sazerac“, vznikající v New Orleans zhruba v polovině 19. století. Tento osvěžující nápoj dostal název podle značky brandy, která byla populární. Sazerac dnes považujeme za klasiku, ale v té době se s ním úspěšně pokoušeli o opojené myšlenky, které vedly k dalším smíšeným nápojům. Takže až se u baru posadíte a objednáte si něco cool, zamyslete se, jak daleko do minulosti jejich tradice sahá.

Kultura chlastu jako moda

Čím to je, že pití se stalo jakousi společenskou normou, pro kterou se vytvořily nekonečné možnosti? Možná to má co do činění s neustálým tlakem na to, abychom se cítili tak vzrušeně jako na Instagramu. Dnešní mladí lidé vymýšlí drinky, které vypadají jako nějaké umělecké dílo, ale přitom mají sílu proměnit večer v neodbytný zážitek. Abychom nevypadali jako ti nudní vysoce vážení, prostě víc chlastáme, abychom byli součástí toho velkého cirkusu, který nás obklopuje.

Není to ale jen o ukazování našeho životního stylu na sociálních sítích. Je to také o příbězích, které za nápoji stojí. Každý drink by měl mít svého „kreténka“, který ho doprovází, což samozřejmě vyžaduje kreativní triky a vtipné kopy. Není nic víc trendového než sdílet selfíčko s flambovaným mojitem, zatímco se hladina jako by vzbuzovala, a my ječeli: „Život je teď, přátelé!“

Alkohol v rukou yuppies a boomers

Věděli jste, že je statisticky prokázáno, že lidé ve věku 20-29 let více experimentují s různými druhy alkoholu, zatímco starší generace se spíše drží klasy, jako je prosté pivo či víno? Takže zatímco yuppies objevují výrobu domácího absintu jako novou kratochvíli, boomers si poklidně užívají Chardonnay, které si vezmou k sobotnímu obědu. Toto rozpětí v preferencích dává vzniknout zajímavým situacím, kdy se dva různé světy mísí. Už jste někdy viděli seniory, jak se snaží dohnat trendy craft beer s nějakým zadumaným IPA, zatímco si stěžují na „ty mladé kluky“? Tak přesně to je esencí této směsice generací v chlastu.

Ve světě, kde je chuť považována za luxus, se neváhejte nechat unést a ochutnávat nepolapitelné. Vždyť přece život máme jen jeden. Dokud jedno oko nezamhouříme, nelze úplně říct, co se nám povede. Tak se oblékněte do svých nejlepších hadříků, zkuste se nebát experimentovat a užijte si ten pocit, že s každým lokem alkoholu se vyléváte v umění. Teď je ten pravý čas popíjet a bavit se, dokud v nás zůstává žízeň!

Tvorba webových stránek: Webklient