Žijeme v době, kdy se pití stalo něčím víc než jen zažehnutím konverzace nebo přípravou na wild večírek. V srdci měst, poblíž elegantních barů a hipsterských podniků, se alkohol proměňuje na jakousi esenciální součást životního stylu. Je to rituál, kulturní fenomén a v neposlední řadě i prostředek k tomu, jak zůstat relevantní na dnešním rušném trhu nápadů. Dnes si přiblížíme, jakým způsobem se generace yuppies a carpe diem nadšenci snaží povýšit obyčejné popíjení na intimní zážitek.
Od vína k umění
Jedním z překvapivých faktů, který zřejmě leží za limitem našeho chápání chlastu, je, že víno nebylo vždy považováno za symbol kultivovanosti. Historie pije víno sahá až do doby neolitu. V té době lidé spíše pili zakalený nápoj, než aby rozlišovali mezi merlotem a pinot noir. Dnes se ale víno stalo s vámi na večeři, ať už jde o důležitý business meeting nebo romantické rande, jako mediatorem konverzace – pro yuppie ideální způsob, jak zapůsobit na šéfa nebo na dobyvatele srdce.
Když se na tuto kulturu podíváme blíže, odhalíme fascinující realitu, kdy se bláznivá dovolená pod slunečníky a drinky třímající se v rukou mušími máváním snoubí s poctivým skleničkováním doma. Vznikají tak nové tradice, kdy se k oslavě například dne, kdy se naposledy objevilo slunce, rozhodnete pozvat skupinku přátel na „whisky ochutnávku v obýváku“. A co víc, místní palírny se doslova předhánějí v tom, která z nich vykouzlí nejexotičtější chutě, aby vám na Instagramu přišly cool.
Alkohol jako projev identity
Ve světě vyznavačů luxusu je zajímavé, jak se u chlastu odráží trendy a vnímání identity. Yuppies se nebojí experimentovat a hledat skryté poselství v každé lahvi. Různé druhy piva, cocktailů či destilátů se stávají nejen konzumovanými produkty, ale také kousky umění. Alkohol dostává psychologickou hru, kde každá láhev, kterou si pořídíte, je povýšena na umělecké dílo; něco, co vyhledávání vaší vlastní elitní pozice umí přetavit jinak banální večer v něco nezapomenutelného.
Je v tom ale něco víc. To, jak se mladá generace k alkoholu staví, má vliv na celou společenskou strukturu. Pozorujeme posun od klasických barů ve prospěch míst, která nebojí být jiná, místa, kde se míchají nápoje, jež by si dříve nikdo nedokázal ani představit. Když se pak s přáteli u baru rozhodnete objednat „specialitu podniku“, vlastně si neuvědomujete, že tím dáváte najevo svou otevřenost a dobrodružnost.
Zatímco pro boomers to bývala běžná konverzace u piva po práci, dnešní hipsterská generace to dělá s kuráží nepoznaného. Stále víc se odvyká od tradiční láhve šampusu za dokonalého rande a sahá se po drinku, který umí nejen potěšit chuťové buňky, ale i poskytnout autentickou podívanou pro Instagram. Dnešní zábava přechází z hospod do extravagantních pop-up barů, které oslní svými barvami a tvary stejně jako chutěmi.
Takže, jakožto yuppie životní styl zdobí nápoj na každém rohu, víno a destiláty se stávají součástí námi psaného příběhu. Užívat si života, experimentovat a nezapomínat na oslavování těch malých i velkých událostí – to je mantra současné generace, kterou je třeba žít, ať už v kanceláři nebo u baru, případně doma na obýváku. Všechno to dává smysl, když si uvědomíte, že chlazení lahve s whisky je stejně důležité jako vyražení v případě sváteční události. Tak si připijte, roztočte to a žijte naplno.