Káva, to není jen mix zrn a vody, je to kult, styl, smažená filosofie spočívající v jednoduchostech života. Dnes už nedáme dopustit na espresso z fancy kávovaru, které nás ráno nakopává do reálného světa. Přestože se poměrně nedávno začala káva užívat jako propagační nástroj té pravé, moderní kultury „yuppie“, už dávno předtím měla své výsadní místo v životech lidí okolo světa. Tak se pojďme ponořit do tajemného světa, kde se každé semínko může stát zlatem a každý doušek obohacuje náš pohled na realitu, štěstí a trochu i na životní styl.

Jak to vlastně bylo? Na začátku 15. století se káva dostala do omezených salonů Zálivu a Světa. Teprve s příchodem do Evropy na přelomu 17. a 18. století začala její skutečná cesta nahoru. První kávové domy působily jako místa setkání intelektuálů a obchodníků, a možná i proto si hipsteři v dnešní době při popíjení flat white neustále opakují, že mají nejlepší nápady. Kdo by si pomyslel, že plebej svého věku se nedokázal odtrhnout od kávových zasedání? A to ještě netušil, že jeho oblíbený nápoj bude jednou populárnější než nehty na forexových grafech.

Káva jako životní styl turned by money

Jak se z těchto neformálních srazů stal plnohodnotný životní styl? Vstup Peněz! Nic nemotivuje jako Instagram a jeho touha po vylepšení života. Kde jinde byste chtěli sdílet svůj nový cool život, než při posezení s kostky ledu a dalším espressovým pokušením? Dnes už nejsou kávovary na vysoce kvalitní zrnko pouze privilegium hipsterských kovaných duší. I ti běžní smrtelníci zaplavují trendy kavárny a předražené kávové speciály berou doslova jako mouku. Kdo se ujme kávového trendu, je považován za stylového vůdce a nemusí si přitom ani obvazovat krk.

Mnoho žen a mužů, označovaných jako „carpe diem“, kávu považuje za součást osobní svobody. Se světem v kapse, od dnešní mládeže až po dávné boomery, nabírá tento nápoj v poslední době na síle. Každý z nich má svobodnou vůli vybrat si mezi cold brew a cappuccinem, ale každý pohled na kávovar je doprovázen tajuplným pohledem a obdivem. Zatímco mnozí vyzdvihují „jakost“ zrn, jiní se nemohou dočkat „ruchu“ před stánky a restauracemi. Kdo si tady ale hraje na kávového kritika?

Jak moc silné jsou činy v dilematu vůně a chuti

Vždy se najdou ti, kteří hlásí revoluci, ačkoliv jejich oblíbené kávové drinky bývají většinou plné umělých aromat a přidaných ingrediencí, které s kávou nemají nic společného. Vysoce moderní styl se prostě a jednoduše rozplynul do zapomnění v okamžiku, kdy začaly příjmy z prodeje kávy hlásit zisky. Je vtipné si představit, jak kluci s business nápady sedí v rohu ambientního prostoru se skvělými nápady a stovkami nezbytostí, zatímco se nenechají vyrušit hustým aroma kávového mléka.

Takže co teď? No, máte kávu, máte status. Káva je brána do specifických skupin, ale taky k potěše na chaotických rituálech. Člověk, který se nebojí odpustit na chvíli strhávat osamělost, bere do ruky hned druhý šálek, ať už je to na polechtání smyslů, nebo jako kvíz proti ztrátě energie. V dnešním uspěchaném světě se tak stává odpočinkem Coca Bradbury, dokud to naši bankovní zůstatek zrovna teď nepřestane bavit.

Tvorba webových stránek: Webklient