Kdo říká, že jsme to do přírody chtěli zabalit a raději zůstali v tom městském mumraji? Příroda má svůj způsob, jak nás znechutit a donutit pochybovat o našich rozhodnutích. Ale co když vám povím, že někde na světě existuje opice, která si na nás otevřeně dělá prdel? Ano, správně, my lidé jsme už tak daleko, že i opice mají lepší smysl pro humor. A právě o tom je dnešní článek – o našich setkáních s přírodou, které končí tak absurdně, že bychom to od začátku rovnou nahráli na TikTok a šli na drink.

V Shanghai Zoo se nedávno stal kuriózní incident, kdy skupina vyděšených návštěvníků prchala v panice poté, co opice pod vedením jednoho nejmenovaného exempláře – říkejme mu třeba „Smradlavý Boby“ – začala provádět triky, které by i David Copperfield mohl závidět. Lidé se nestačili divit, když Boby začal svou show. Skupina nadšených teenage erů s mobilními telefony si myslela, že zažívají festival pod širým nebem, ale opice měla jiné plány. Pochybuji, že se vyplatí následně umístit na Instagram tuto brandovanou šílenost, ale to už je jiná kapitola.

Opice jako marketingový guru

Boby, s nápadným povědomím o módních trendech a brandingu, se svými kousky dokázal prodat víc než lecjaký influencér na Insta. Tady jsme viděli, jak síla sociálních médií může transformovat obyčejný procházkový výlet do zoo na něco jako životní zážitek. Otázka, zda se raději podívat na opice než na další nicotnou komedii s Adamem Sandlerem, je nanejvýš relevantní. Vždyť na světě jsou ještě důležitější otázky, jako co vařit na večeři, aby nás sousedé nechali na pokoji.

Jak to ale dopadlo? Užívali jsme si našeho času v zoo, když jsme se dozvěděli, že ti opičáci na malém prostoru umí udělat víc zábavy, než kdejaký městský podnik. Představte si to: dav lidí se směje, úsměvy se šíří, zatímco Boby pálí jeden vtip za druhým. Chabre, co se marně pokoušel o kalhotky, to vzdal a soustředil se na to, jak si vyfotit selfie s opicí. Chlapec by měl vědět, že my lidé musíme chytit instaklik a pak se teprve zamyslet nad důsledky.

Na co se připravit na vycházce do přírody

Ale víte, co je na tom všem nejvíc fascinující? Zjistit, že příroda je tak spletitý mechanismus, že i ti, co se tváří jako mistři all inclusive resortu, nemají šanci pochopit, co se kolem nich vlastně děje. Zvířata mají na Úmluvě o přeživších pravdu. Měli by se zaregistrovat pro přednášky a zavřít se na stáži jako doktoři přírody. Zjistili jsme také, že příroda umí v nervou rozpuštěné pére vzbudit daleko více emocí než jedno ráno se zkyslým jogurtem.

Tak co se tedy stane, když se rozhodneme opustit komfortní zónu co-workingových center a pustíme se na vlastní pěst do přírody? To už je riziko, které musíme podstoupit. Nikdo totiž neví, kdy na nás vybafne podobný Smradlavý Boby, a my musíme rozhodnout, zda se s ním budeme smát nebo spíš prchat, přičemž selfie s takovou opicí by mohlo video na Youtube znovu povýšit na další úroveň virálnosti. Rád bych také zmínil, že takový zážitek bez piva by byl jako jít na koncert bez sluchátek.

Až tedy příště vyrazíte za přírodou, nezapomeňte – motivační citáty o přírodě a jejím klidu jsou skvělé, ale pravou zábavu přinášejí ti, co se zazelenají od strachu, proti kterému sice nemůžete nic dělat, ale stále s nimi můžete sklidit v avokádovém terorismu. Může se stát, že se vedle vás objeví opice, co má lepší humor než váš kamarád, a vy se najednou ocitnete na „trafiku“ podivného světa. A to za to stojí, ne?

Tvorba webových stránek: Webklient