Když se ocitnete v restauraci, kde všichni kolem vás srší sebevědomím a barmani se chlubí svými bezkonkurenčně badass koktejly, můžete mít pocit, že si klidně můžete objednat i jídlo vyrobené z neviditelných surovin. Mnoho z nás se potýká s jedním zásadním problémem: jak si vlastně objednat, aby to vyznělo stylově a ne jako ze špatného sitcomu. Ukážu vám, jak na to a také vám přidám pár tipů na gastronomické vychytávky, které vás dostanou mezi královské stoly.

Úsměv, a už to jede

Začneme od začátku. Když k vám přistoupí číšník, pamatujte, že k prvotnímu úspěchu patří úsměv. Nejspíš nemusíte vypadat jako model z obálky časopisu, ale k tomu, abyste se cítili dobře, stačí mít jasný cíl: chcete jídlo. Dejte najevo, že se těšíte na objevování nových chutí. A teď si do zásoby schovejte jeden zajímavý fakt: když se s jídlem sprchuje i troška vědy, víte, že při konzumaci čokolády se vyplavují endorfiny, což z vás dělá na chvilku šťastnějšího člověka. Takže, pokud vám číšník nabídne dezert, rozhodně na něj nechte alespoň trošku místa.

Nyní k tomu, co vlastně objednáte. Mějte na paměti, že se nejedná o křepelčí vejce, ale o možnost výběru ze širokého spektra. Kdykoli se cítíte pod tlakem, aby jste vymysleli něco originálního, vzpomeňte si, že můžete klidně říct „koláč s borůvkami a kopeček zmrzliny“, aniž byste se cítili jako vychytávač trendů. A pokud máte fakt skvělou náladu, přidejte k tomu „a nechte mi tam na vrch ještě trošku šlehačky“. Každý si pak bude myslet, že jste král kuchyně a rozhodně nezapomenou, že se s vámi dobře jedlo.

Komunikace je klíčová

S objednáváním jídla souvisí také komunikace. Nemusíte mít hudební sluch pro to, abyste rozpoznali, zda je jídlo dostatečně chutné. Vytvořte si vlastní jazykový styl, který vám bude blízký. Označte jídlo jako „crazy“ nebo „guilty pleasure“ a uvidíte, jak se číšník usměje, jako byste ho právě pozvali na afterparty. Zapomeňte na barské kecy o diétách a pozorování kalorií, jednoduše se bavte a zanechte hloupého mumlání na jiných.

Pokud máte pocit, že se trendy rychle mění a už se cítíte ztraceně, zkuste vyměnit fráze jako „co to tady mají za specialitu?“ za elegantní „co je tu teď ve slávě na Instagramu?“. Tím nejenže poctíte trendy, ale také načerpáte informace, které byste později mohli použít ke skvělému rozhovoru na večírku.

Na závěr, až budete posledními zbytky jídla i pití blokovat planetární cyklus, vzpomeňte si na to, že objednávání jídla není jen rutinní úkon, ale především rituál, který vás propojuje s gastronomickým světem. Následujte tyto tipy a stanete se neodmyslitelnou součástí vybrané společnosti. Každý může být tím, kdo s úsměvem a stylem rozžhaví stoly. Takže směle do toho!

Tvorba webových stránek: Webklient