Dneska se podíváme na to, jak se za posledních pár let z obyčejné láhve piva nebo vína stal symbol úspěchu, vzdělanosti a tak trochu i odpoutání se od každodenní reality. Úspěšné yuppies si užívají každý doušek, zatímco boomers v koutku blekotají o tom, jaký to byl předtím život, když se dalo pít levně. Ať už jste zástupcem jakékoli generace, jedno je jisté – chlast už dávno není jen nápoj, ale spíše status, který s sebou nese celou řadu souvisejících hodnot, pravděpodobně spojených s Instagramem.

Věděli jste, že víno, které si objednáváte v trendy restauraci, může mít více než tisícíletou historii? Představte si, že první vinařství byly založeny už ve starověkém Egyptě a víno se používá na oslavy, rituály a dokonce i jako medicína. To přece nemůže být náhoda. Dneska, když si objednáváme červené na letní terase a tváříme se, jak jsme sofistikovaní, si vlastně ani neuvědomujeme, že tahle vášeň pro chlast existuje už od chvíle, kdy lidé začali experimentovat s fermentací. Jaká ironie, že to, co dnes považujeme za znak bohatství, bylo tehdy revolučně nazýváno „brutální potřebou zapít nedělní oběd“.

DIY nebo ready-made? Začněte s vlastními drinky!

Nebudeme si nalhávat, pořád a pořád slyšíme o neustále rostoucí popularitě domácí výroby alkoholických nápojů. Místo toho, abychom jsme se smířili se sazením na předražených bary, se raději pustíme do mixování koktejlů doma, kdy vytváříme koktejly jako umělci na plátně. Vzít starý rodinný recept na slivovici a dát mu moderní twist? Geniální! Při troše štěstí se můžete dostat na úroveň „barman ve své kuchyni“ a zároveň se vyhnout snobské atmosféře barů, kde se drze mluví o „nosech“ a „tělech“ vín. Hlavně, od toho se nikdo zároveň nějak neotráví!

Když už mluvíme o bistru a cinkání sklenic. Hodně lidí dnes považuje craft pivo za něco víc než jen pěnu a vodu. Je to vlastně umění. S obrovským množstvím mikro pivovarů, které denně chrlí nové druhy a chutě, musejí běžné supermarkety začít používat gps, aby se v té záplavě zorientovaly. Po pivu, které v sobě nese chuť pomeranče s lehkým tónem kvetoucích jasmínů, se zřejmě budete cítit jako moderní umělec, i když pravda je taková, že jste se jen chtěli opít.

Kde je hranice mezi obyčejným a extravagantním?

Tak teď se dostáváme k tomu, co skutečně dělá z pití umění. Není to jen o tom, kolik zaplatíte nebo jak vypadá vaše sklenička. Je to o zážitku! Od pití sauer piva po barevné koktejly, v dnešní době je všechno zabaleno do krásných obalů, co se pak vyfotí a ukáže na Facebooku. Budeme-li mluvit pravdu, pokud nejste schopni udělat perfektní selfie vedle bublinkového drinku, pak se špatně díváte na to, jak moderní zapadáte do městského života.

Nekončící debaty o tom, zda je Chardonnay nebo Merlot lepší, mohou být otravné, stejně jako ti, kdo se vzpírají moderním trendům. Představte si však tu pohodu, když se s přáteli sejdete v oblíbeném baru a sdílíte dobré chvíle u výtečného vína nebo osvěžujícího drinku. Kdo říká, že pití nemůže být zážitkem plným smíchu a sofistikované konverzace? V dnešním světě neexistuje jediný důvod, proč byste se měli cítit vinni za to, že si užíváte dobré pití. Aspoň dokud nezapomenete na to, že zase zítra musíte do práce!

Tvorba webových stránek: Webklient