Život v dnešní době je jako jízda na kolotoči – chaotický, zpětně nepochopitelný a pravidelně vás nutí zvracet. Mladí muži, co si rádi říkají yuppies, a penzionovaní boomers se navzájem obviňují z toho, kdo víc kazí hodnoty společnosti. Jak se ale stalo, že z každého druhého kluka ve vteřině vyrostl nonšalantní macho s obsesí na smoothie a nekonečným sledu Instagramu? Následujte nás, protože vaše FOMO se právě rozjíždí.

V oblíbených kavárnách metropolí se hromadí muži v elegantních saku, jejichž dovednosti v kávovém umění převyšují schopnosti jejich vlastních rodičů vařit vodu. Jejich raní vstávání z postele už není prosté plnění firemních závazků, ale svaté povolání – „kde se sakra najednou vzal tenhle avokádový toast, když já teď musím mít život na Instagramu?“ Krásné barevné drinky, které by se snad daly považovat za malá umělecká díla, jsou teď normou. Jenže kde končí umění a začíná pouhá snobárna?

Instagram jako nový válečný front

Zatímco jeden porovnával své bezradné selfie ze zrcadla s úspěšně upraveným snímkem ve Starbucks, druhý kolega už okolo páté odpoledne posílal audienci ze svého nechtěného „dědy“ s kávou v ruce – a stále mu to pasovalo! Aniž by si to uvědomoval, už byl součástí taktické jednotky bojující proti ztrátě zájmu potenciálních sledujících. Kdo by to byl řekl, že kolaudační párty na počest stoupající životní úrovně se může proměnit v nelítostný souboj o nejlepší fotku na políčko „čtyři srdíčka“?

Nezapomeňme ale na malý, velmi překvapivý fakt: První latte art vzniklo v Itálii teprve v osmdesátých letech! Bylo by smutné si představit, že před tímto objevem lidé nechávali kávu v hrnkách bez jakékoliv estetiky. Dnešní „ligy latte“ tedy nejsou ničím jiným než pokusem udržet si drobné, ale důležité částečky naděje v tom, že svět je místem plným úspěchu a šťavnatého avokáda.

Závod za úspěchem

Život se stal závodem, kde je vítězství definováno počtem zalíbených srdíček a pozorností, kterou dostáváte na soc. sítích. Láska k jídlu a pití se proměnila v obsedantní nutnost neustále dokumentovat svá „dobrodružství“. Dokud hrajete správně podle pravidel, jde skutečně o to, čím jste úspěšnější. Kdo nejsou v poslední době exkluzivní jména jako Anthony Bourdain, když se v mých očích pro udržení prestiže cenili gramů v Instagramových příbězích jako pravé zlato?

Podle posledních statistik má téměř 90 % mladých mužů pocit, že musí být „vždy naladěni“ na Instagram. Jakmile zmizíte z radarů, znamená to, že jste neexistující. Je to bizarní balet mezi uměním, vkusem a možná i trochou blbosti, ale fortuna spoléhá na to, že vy se při soustředěném posuzování sebe sama a ostatních zasmejete. To je vlastně na tom celém to nejlepší – přes všechny nástrahy zůstáváme lidmi, co umí ocenit dobrou kávu a chvíle s přáteli.

Tak co, kluci? Odpovězte na otázku: Je vaše avokádová míchanice tak dobrá, nebo je to spíš trapný pokus o superhrdinský styl, který většina lidí neviděla? Aspoň už víte, že legendární kávová umění vznikla teprve před několika dekádami a možná se díky vám stane tradicí i pro další generace. Alespoň do té doby, než to všechno přebije nový trend.

Tvorba webových stránek: Webklient