V dnešní době, kdy má každý druhý influencer ve svém bio zmínku o „mojito mmo, drinku s duší“, se zdá, že už to dávno není jenom o načepování piva v hospodě. Alkohol má novou tvář, novou kulturu a rozhodně je v něm víc než jen slámově žlutý liquid, co nás dřív zasypával do bezvědomí. Vypadá to, že chlast se stal moderním elixírem, který slouží nejen k odreagování, ale i jako statusový symbol ve světě millenials a yuppies.

Alkohol mezi námi a našimi ambicemi

Zajímavým fenoménem je, že s rostoucím zájmem o zdravý životní styl se objevily i alternativy k masovým a pruhem nabitým nápojům. Kombucha, gin s tonikem na přírodní bázi, nebo dokonce pivo s nízkým obsahem alkoholu se dostaly do boje proti tradičním „lámáním hrdla“. Co nás ale nenechá v klidu je fakt, že i ti nejzodpovědnější z nás si občas chtějí dopřát to „tíze životního stylu“ a užít si trochu voléna na večerní akci. První sklenička přátelství, poslední pohár, co se otře o dno láhve, a vzpomínka na víkend, kdy jsme byli všichni mladí a blázniví.

Když se zamyslíme nad historií alkoholu, zjistíme, že jeho kořeny sahají hluboko do pravěku. U příležitosti opojení se tímto nápojem se lidé kdysi shromažďovali, aby sdíleli příběhy a tradice. To je, vidíte, velmi moderní pocit spojení, který se nám neodbytně vrací i dnes. V noci, kdy město žije, i vyrazíte mezi lidi s drinkem v ruce a touhou po poznání, které přichází častěji než klobouky do módy.

Nápoje s příběhem

Dnes už ale nestačí si jen tak objednat pivo. Co takhle kabinetní víno se záhadným příběhem, které se vypráví od Krkonoš až po Alpy? Nebo whisky, jejíž lahev se ctí prošla devíti státy a přitom se nostalgicky usmívá na tebe z poličky ve vašem industriálním bytečku? Každý drink se najednou stal výrazem osobnosti. A co teprve koktejly! Ty jsou jako pokrmní umění – s mistrovským poměrem ingrediencí a jejich úpravou. Na internetu dnes najdete desítky receptrů, které popisují přípravu drinku, při níž už sami zapomenete, co jste chtěli vlastně upít. Jen tak lehce, ze srandy, že ten modrý mix je ve skutečnosti naprosto nepitelný čaj od Babičky.

Zaměření na design a niterní zážitek z pítí vytváří úplně nový svět. Restauranty a bary soutěží o apulské opojení, prezentují slastné ozdoby a originální chuťové směsi. Kdo by si pomyslel, že i pivo může mít „domácí“ variantu? Je to jak káva, co se snaží být víc než jen černá tekutina, kterou si k snídani dáváte ze dvou litrové džbánu.

Podle statistik se ukazuje, že lidé, kteří rádi experimentují s alkoholem, jsou často aktivnější, mají větší oblibu v umění a designech. Na scénu tak zvou nejen trendy, ale i umění, které tyto opojivé nápoje pronikají do moderního života. Otevírá se prostor pro mixéry z celého světa a jejich kreativitu a zároveň zůstává místem doma pro každého, kdo zas ve víru života hledá pocit příjemné zabranosti. A v takovém případě není nic lepšího než nazout ty správné boty a vyrazit do víru noci.

Přesto se však nesmíme zapomínat, že i za těmi údolími „přemíry“ se schovávají úskalí. Je nám známo, že pít s moderací by mělo být naší obsese. Každý z nás má svoje limity a to, co je dnes cool může být zítra tragédie. Kdo se ale občas nezhoupne na hraně? Nakonec, vždyť každý z nás má svou jedinečnou „příběhovou lahev“, už jen stačí ji dobře zaplnit a otevřít tajemství, které se skrývá za chladnými stěnami barů i křupavými plátky chipsů.

Tvorba webových stránek: Webklient