Téma chlastu patří k životu městských uživatelů, kteří rádi tráví víkendy v barech a objevují nové chutě. Když v roce 2016 vymyslel některý výstřední pivovarník lehkou, ovocnou variantu piva z tmavého ječmene, málokdo tušil, jaký fenomén se tím spustí. Dnes se co chvíli objevují novinky, které mukají v kombinaci s exotickými přísadami. Od craft brandů po prémiové produkty, pivo dávno nezůstává jen u tradičního zlatého ležáku, ale dává prostor i fantazii moderního konzumenta.

Pivo jako životní styl

Pokud jste yuppie, který se v poslední době více věnuje Instagramu než původní třídní příslušnosti, pak máte nejlepší šanci stát se influencerem zaměřujícím se na pivo. Co to vlastně znamená? V podstatě se snažíte zachytit tu nejlepší atmosféru, když skládáte svého nejoblíbenějšího sládkova red ale vedle jiného ušlechtilého nápoje. Existuje několik barů, které se zaměřují na pivní koktejly, a s jejich rozvojem se začíná i otázka, zda je pivo250 ml ten pravý drink pro večerní akci.

Ale počkat! Překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat. Věděli jste, že pivo je vlastně starší než lidské civilizace? Archeologické nálezy ukazují, že lidé pili pivo už před více než 7 000 lety v Mezopotámii. Je to dokonce zachyceno v nejstarších písemných památkách. Vzniklo jako způsob, jak uchovat a zkvasit obilí, což vedlo k jeho vzkvétání na hospodářské scéně. Takže vlastně, když si vychutnáváte své svrchně kvašené pivo, vychutnáváte si kousek historického dědictví.

Nová generace a pivní kultury

Současní přátelé pivní kultury se mohou cítit jako bohémi, a to účinně – trendy, které se vyvinuly během posledních pár let, mění striktní představy o tom, kdo může konzumovat co. Vysoká šumivost, extravagantní chutě a vizuální atraktivita sklenic zaručí, že se bude cítit jako hvězda večera. A pokud se do mixu dostane malé množství etikety a zábavy v kombinaci s ochutnávkou, máte skvělý recept na úspěch.

V každém případě existují také pivní festivaly, které dostaly nádech rustikální důvtipnosti. Ti, kdo je pohání, kombinují představy zahradního party se žráním křupavých kousků pizzy a osvědčených burgerů. K tomu přihodí skvostné chlazení sudů a náhodně rozeseté kapely, které často hrají coververze populárních hitů do českého jazyka. Timi, nikdo se na krvavý steak už ptát nebude!

Pivo s poselstvím

Je také fascinující, že ne všechny pivovary se zaměřují pouze na zisk. Mnohé z nich se podílejí na sociálních iniciativách, které pomáhají místním komunitám. Například část výtěžku z prodeje určitého piva může jít na pomoc bezdomovcům nebo na ekologické projekty. Takže si užívejme svého piva s vědomím, že může mít pozitivní dopad na svět kolem nás. Tak co se třeba utonutí v beer garden trošku prolíná s nadějí na zajištění lepšího zítřka?

Kdyby každý sklenice piva, kterou si dolijeme, vyprávěla svůj příběh, byl by to příběh bohatství, vytrvalosti a ekyalnosti. V té nestejné sortě by lidé našli obyčejnost, jakou většina z nich žije, ale také ozvěny úsilí o lepší svět. A tak vztyčme sklenici, i kdyby v ní divoce šumělo, za každé pivo, které jsme si kdy natočili a které nás navždy spojilo.

Tvorba webových stránek: Webklient