Představte si to – generace, které si navzájem vyčítají všechny možné prohřešky a různě se neshodují na ničem, se teď najednou shodly na jediném, na čemž záleží. Ne, nemyslím tím love nebo víno, ale prachy, aka peníze. Nezáleží na tom, jestli jste typ, co jezdí na kolečkových bruslích do práce, nebo ten, kdo nostalgicky pokukuje po starých dobrých časech s výstřihy a polyesterem. Peníze, hoši a holky, jsou alfa a omega každého z nás. A to je momentálně docela k smíchu.

Je zajímavé, že i ty nejúžasnější znalosti dnešní doby, jako je umění investování do kryptoměn nebo tajemství úspěšného podnikání na Instagramu, často vychází ze staré školy. Boomers, ti zlatí staříci, si pamatují, jaké to bylo, když se životní pojistka přece jen ještě vyplatila, a mileniálové se snaží najít podvod, jak vytáhnout peníze na sushi a dovolené na Bali, zatímco balancují na vlnách ekonomické nejistoty. Kdyby se tito lidé potkali na barové židli, asi by se shodli na tom, že přeci jen, je dobré být opatrný, ale hlavně, že je třeba si užívat.

Prachy jako společenský jazyk

Dneska už nikdo nepotřebuje chlapíka s kravatou, aby ho přesvědčil, že jeho peněženka je jeho osobní kreditní karta. Ne, místo toho mají každý druhý člověk na Instagramu nějakého makléře nebo finančního experta, který ukazuje vtipné tanečky a slibuje, že naučí, jak se stát bohatým do roka. Možná jste se i vy dostali do situace, kdy jste si museli položit otázku – je lepší nakupovat za hotovost nebo platit kartou, a přitom vám na telefonu blikali upozornění od banky, co jste si zase pořídili? Také si říkáte, zda ten pověstný lepší život skutečně stojí za to, aby vás stálo doživotní splácení úvěru?

Největší srandu přináší to, jak se peníze staly novým druhem společenského jazyka. Pokud nemáte žádné digitální peníze a finance, jste out. Doporučuji si v bistru objednat polévku a zaplatit kartou nebo si přát, aby vás wifi připojení nezklamalo, dokud vychutnáváte tu lahodnou bulletproof kávu. Hlavní motiv takového životního stylu spočívá v tom, že se snažíme udělat všechno pro to, abychom vypadali neodolatelně přitažlivě a nově, ale přitom se pohybujeme v reálném světě, kde pořádně točíme hlavou a často zapomínáme, že ne vše se musí postavit na penězích.

Mileniálové vs boomers – který model investice je lepší?

Pokud si myslíte, že mezi těmito dvěma tábory vznikla nepřekonatelná trhlina, otevřete oči! Stačí se podívat na úspěšné trendy a zjistit, že bohatství lze poměrně kreativně distribuovat, aniž byste potřebovali statut investičního guru. Mileniálové objevili sílu sociálních sítí, zatímco starší generace se drží moudráských investic typu nemovitostí a zlata. Spojování starého s novým je totiž to, co dává našim rozpočtům smysl. Už jste slyšeli o termínu „peer-to-peer lending“? Žádné velké banky, žádné zbytečné pobočky – spíš síť přátel, kteří si půjčují navzájem, a tím ještě víc šíří ekonomiku jako zákonitě nezbytnou ruletu.

Jedno je ale jisté – kapesné, pár drobných a silný telefon s neomezeným datovým tarifem v dnešním světě už ani nestačí. Je načase, aby si obě generace uvědomily, že spolu mohou tančit v jednom rytmu, a ještě se při tom trochu pobavit – klidně i s těmi vtipnými investičními memy, co se předávají kliknutím na tlačítko „Lajk“. Jsme si koneckonců blíž, než se na první pohled zdá.

Tak se zamyslete nad tím, co je pro vás důležité. Nakupujte mozek, hledejte příležitosti, které okoření váš život a přitom vám přinesou úsměv na tvář. A nezapomeňte, že peníze sice mohou kupovat štěstí, ale rozhodně si s jejich pomocí můžete užít pořádnou šou. Vždyť co je lepší než skvělá večeře a pár drinků s přáteli na nové střešní zahrádce? Peníze možná nejsou všechno, ale užívat si (s) nimi, to už je jiná liga.

Tvorba webových stránek: Webklient