V dnešním světě, kde se drinky stávají uměleckými díly, se každá sklenice považuje za malý Instagramový projekt. Místo klasického pinty se nad různými koktejly vznáší neviditelný influencer, který posuzuje, jak dobře se zlatavý liquid poskládá do rámu obrazovky a kolik likes mu to přinese. Ale co to vlastně znamená pro naši generaci? Připravte se na džus a absint, protože tady se dozvíte, jak se pití proměnilo ve sportovní disciplínu a jak si tím můžete dvakrát vylepšit selfie.
Koktejly vs. pivo: Kdo vládne barovému trůnu?
Když se dneska zajde do baru, je to jako vstoupit do moderního gladiátorského arény. Kde jste kdysi objednali ‘točené’, tak dneska byste měli být připraveni na ‘Mojito s bazalkovým sirupem, prosím’. To už dávno není jen o chlastu – pití se stalo výzvou pro barové umělce, kteří se den co den snaží překonat sami sebe v technice šejkrování, garnýrování a v tom, jak vymyslet absurdní názvy pro drinky, které nikdo neví, co obsahují. A zatímco si vy objednáváte drink, potřebujete strávit hezkých pět minut posloucháním historie bylinek, ze kterých je váš nápoj vyroben. Která byla ta hodná? V jaké vesnici ji pěstovali? A je vůbec legální přidávat do drinku sůl na paty? Místo toho, aby se šlo podat ruku s kamarádem, diskutuje se o ‘umění drinkování’. Ruku v ruce s posezením u barového pultu jde i výzva k dosažení perfektního záběru.
Kde je ta autenticita, kterou jste mívali dříve? Mohli jste se scházet v malém klubu na rohu a diskutovat o životních problémech nikoli prostřednictvím hashtagů, ale prostě si je sdělovat. Ale dnešní doba vypadá jako koncert superstar, kdy se podává petice, aby každý koktejl byl víc cool než ten další. No, a co s tím? Pijte a starejte se o to, sami sebe zveřejňujte. Ale skupina kamarádů nad lžičkami chia semínek vám dovolí si vůbec užít ten drink? Spíš se snažíte vymyslet lepší #hashtag než ten předchozí v baru.
Jak se Instagram stal novým barovým průvodcem
Cheesecaky byli dávno out, sama jsem to jednou zkusila prdět na mapu (na Instagramu, samozřejmě). S přicházejícím trendem nápojových umění, každý drink se stal ranou na sociální síť. Jak jinak byste dneska ukázali, že jste si dali něco výjimečného, než sdílením hezké fotky vašeho drinku, který vypadá jako něco z jiného vesmíru? Místo chlastání se tak stává zamilovaná turistika, kdy si všichni přejí vidět to, co naprosto nikdo skutečně nepije. Je to tak, já vím. Podle jednoho výzkumu, více než 70 % lidí se už nikdy necítí stejně, jakmile odkliknou po dlouhém dni práci na ‘margaritě s ochucením.’ A kdeže se vzaly tyto nároky? Vzpomínáte si, jak si vaši rodiče dávali sklenici vína a vy jste si říkali “to je krásný, ale teď je drink měřený tím, kolik kousků frambózi jste schopní do koktejlu dostat?”
Všechno tohle se zdá být zdrcující, ale právě v tom tkví krása. Nemusí mít vaše drinky pouze dobrou chuť; by měly mít příběh, pro který v pozadí máte špetku dramatizace ze života. Pravou otázkou tedy je: Chcete drink, nebo chcete příběh? Měli bychom spacifikovat, zda je to, co umístit na Instagram, skutečně odkroucené ze života, nebo je to finišující, půlka s ice-blue-carbonara?
Tak co s tím? Využijte tuto revoluci drinkování jako příležitost společensky se posunout. Když už se tak skvěle pijete s přáteli, proč nemít i ten super drink? Hlavně se nenechte zmáčknout tlakem trendů. Ty nejlepší chvíle nejsou sice vždy na Instagramu, ale spíše na místě, kde se vytváří vzpomínky. Proto si užívejte drinky, i když se nad nimi budete muset trochu zasmát. Pivní pardon a brusinková dramata, tohle je to, co život dává!