Perex: V dnešní době, kdy se na každém rohu setkáváme s pojmy jako “yolo” a “work hard, play hard”, je zajímavé sledovat, jak se naše vnímání úspěchu neustále posouvá. Mladí lidé, označovaní jako yuppies nebo carpe diem nadšenci, se stále více odklánějí od tradičních hodnot a hledají realitu v pěkných kavárnách s artisan kávou. Dáme si pár kousků o tom, jak byl úspěch dříve definován a jak se k němu nyní dostáváme s latte v ruce.

Překlad úspěchu: Od hmotného k duševnímu

Možná jste si nevšimli, ale v posledních letech došlo k jakési revoluci v našem vnímání úspěchu. Dříve bylo synonymem pro úspěch mít tučné konto, luxusní auto a vilu s bazénem. Teď jsme ovšem svědky trendu, kdy mnozí lidé upřednostňují zážitky před materiálními statky. Kolikrát jste už slyšeli, že někdo raději investoval do cesty kolem světa, než do nového smartphonu? A to i přesto, že stará Nokia 3310 může ještě přežít atomový výbuch. Zajímavostí je, že podle posledních průzkumů až 80% mladších generací raději utratí peníze za zážitky než za věci, které se dají umístit do šuplíku. A tak, s kávou v ruce, se narodila nová definice úspěchu.

Káva jako modla nového milénia

Stejně jako se moderní muži s přehledem už roky oblékají do slim fit košil a klobouků, i káva sebevědomě přešla od nudného klasického espresso k hipsterským zázrakům jako flat white nebo třeba cold brew. Zde se neskrývá jen pozlátko, ale také důležitý rituál. Vezměme si například skinny latte – ta nápojová ikona inspiruje k sebevědomí, a to i v případech, kdy je člověk na dně. Proč? Protože když máte v jedné ruce kávu, patrně i vaše sociální status bude vypadat lépe, než když se krčíte na kolejích s instantním kafem. Ať je to jakkoli, káva se stala masivním nástrojem pro lidskou interakci. Na kávě se řeší budoucnost, plány na víkend a – proč ne – i vyjednávání o výhodách pro neomezený toast s avokádem.

Kdo by to byl řekl? Kancelář jako inspirativní prostor

Naše kanceláře se postupně proměnily v prostory, kde se nezpracovávají jen úkoly a tabulky, ale kde se rodí nápady. Zatímco dříve jsme měli za úkol jen „makat“, dnes je umění najít si místo, které nás motivuje. Káva, inspirativní obrazy a občasná píseň od Coldplay stačí k tomu, abychom se transformovali do hyper produktivního módu. Vznikají tak nová partnerství, nová přátelství a samozřejmě také nová pracovní místa, mezi kterými se cirkuluje jako ve velkém moderním krámu.

Takže se zklidněte, sundejte boty a zničte stereotypy, protože dnešní doba přináší možnost, abychom si úspěch redefinovali podle sebe. Život je krátký, a pokud musíte trávit polovinu dne za stolem, proč ho neproměnit na něco, co vás baví? Hipsterský skinny latte a vzdušná atmosféra vytváří dokonalé pozadí pro to, abychom reflektovali naší budoucnost, kterou chceme budovat, a to beze strachu a s úsměvem na tváři.

Tvorba webových stránek: Webklient