V době, kdy se už všechny trendy v jídle ze stanice „zdravá strava“ přestaly nápadně podobat místnímu supermarketu a začaly se stěhovat do světa dobrodružství, se s veškerou parádou uplatnil pojem „food porn“. Jídlo už není jen nutnost – je to lifestyle, show a především nedílná součást online identity. A teď si představte, jaké to je, když vám nezamilovaný Google řekne, že vaše kimčchi v podání přátel nepředstavuje nic jiného než sociální sebevraždu.

Dokonce i starší generace, která léta mohla žít v přesvědčení, že „závodní bramborové knedlíky“ jsou bezkonkurenční královnou stolu, se dnes snaží porozumět vaření s avokádem. Nová doba přináší revoluci, která nenechává kameny na kameni. Místo honění nákupu se dnes honí trend. Na Instagramu se propagační hodnoty mění každou minutu a každý snímek vašich chuťových lákadel může stát za to, abyste se stali novým králem nebo královnou gastronomického nebe.

Kdo na Instagramu takhle vaří?

Než si všichni přestaneme hrát na šéf kuchaře, je důležité si ujasnit, že všechny ty úchvatné fotky mramorového steaku nebo rainbow špaget se v drtivé většině ztrati v dezinformacích. Ano, lidi, pozor! Jídlo focené v šeru vedle dvou svíček vypadá lépe, než jídlo vařené na pánvi u přepálené plotny. Skutečný kulinářský zážitek se však neměří tak, že zvadnete, jestli je tomatová omáčka dostatečně načervenalá, ale tím, jak se na vás usmívá sousedovic pes, když mu hodíte drobeček.

Jasně, tohle všechno může znít jako urážka zdravého rozumu, ale kdy jindy se soustředit na rozvíjející se gastronomickou kulturu než právě teď? Vždyť i fajnový kuchař mnohdy kráčí s dobou. V jednoduchosti tkví krása; co bylo kdysi považováno za jídlo tepající životem, se dnes proměňuje ve psaní první asijské kuchařky v latině. Kdo by to byl řekl, že palačinky nakonec zradí náš jazyk?

Co se v kuchyni děje?

Ruku na srdce, lidé dnes už nevaří tak, jako naši předci. Každý kousek jídla nás nyní pracně nasměrovává k dalšímu doručení. V kuchtění se stejně jako na stanici můžeme potkat sehnanou green smoothie, která je asi tak blízko mýtu, jako svatý grál. Všichni cítíme ten tlak naDokonalost při publishování na sociálních sítích. Vařit a nechat se vidět, to je umění, které v sobě nese váhu očekávání.

Nejlepší jídlo je to, které připravujete s radostí, nikoliv s pohledem na mobil. Mělo by mít příběh, a ten se řítí v tomhle rychlém světě jako čerstvě uvařený ramen. To, co budete mít na své Instagramové stránce, by jako celek mělo být hedvábně jemné, ale také drsná realita. Sníst dobře, když máte silnou vůli, je mnohem nadčasovější než jakákoliv chutná iluze.

A co si budeme vykládat – žijeme jen jednou, a kdo ví, co nás čeká. Pokud chcete být v epicentru této gastronomické revoluce, stačí si jen udržet dobré jídlo na dosah ruky a nezapomenout na kvalitní selfie. Je to rychlé, efektivní a především chutné. V uspěchaném světě plném rychlých řešení k tomu, abyste se zachovali jako VIP na praní, stačí maličkost – prostě najít radost v tom, co děláte, ať už je to superfood smoothie nebo extra objednávka extra chutné pizzy.

Tvorba webových stránek: Webklient