Život je krátký, a tak si ho spousta z nás užívá naplno. Ale co si budeme povídat, peníze hrají v našem každodenním shonu klíčovou roli. Od glamour večírků na Manhattanu po víkendové úniky na Bali, investice do těch správných zážitků může být lepší než nová bunda od Gucciho. V tomto článku se zaměříme na to, jak se mění přístup lidí ke spotřebě a sdílení radosti v době, kdy se vše zdá být dostupné, ale nikdo se s námi o to nehodlá podělit.

Výdaje versus zážitky

Podle nedávného výzkumu se ukazuje, že dnešní generace dává přednost výdajům na zážitky před hmotnými statky. Zatímco naši rodiče mohli investovat do nemovitostí a aut, my se místo toho snažíme nasbírat co nejvíce selfie z exotických míst. Hranice mezi prací a osobním životem se stírá, a tak máme potřebu ukázat všem, jak skvělé je mít všechen čas v ruce. Zážitky, které nezapomeneme, protože na nich budeme moci zaplnit naše sociální sítě kulinářskými videi nebo kdyby došla řeč na to, co dělat o víkendu, se staly novým standardem.

O víkendech se tak města plní lidmi, kteří častěji skáčou z jednoho baru do druhého, než aby se jednali o zaryté rady ohledně investic. Čím dál více mladých lidí je také ochotných zaplatit si za zážitky, které jim mohou k životu přiblížit určitou glamourovou stránku, na kterou vídají na Instagramu. Třeba takové degustace vín nebo návštěvy uměleckých galerií s free drinky – to je v dnešním světě konečně něco, co nabízí nejen zábavu, ale i trochu kultury.

Henparty, výroční oslavy a trendy rituály

Ani oslavy se neobejdou bez důvtipu moderního spotřebitele. Trendy jako henparty nebo výroční oslavy se drze přetvářejí na extravagantní akce, kde místo klasických večírků najdeme tematické zážitky: od báječných víkendů v luxusních chatách po crazy road tripy s přáteli. Pak přichází také na řadu otázka, kdo zaplatí – protože se ví, že občas je lepší mít party v pětici a rozpočítat náklady, než sám platit celou taškařici. A co teprve, když si do této party vezmeme svého fialového slona v podobě drahé láhve vína!

Je zajímavé, že zábavně-životní styl, který je v současnosti tak populární, může mít také trvalý dopad na naše finance. Často se zapomíná na fakt, že i přesto, že za zážitky utrácíme spoustu peněz, je důležité si hlídat rozpočet a nezapomínat na to, že například natáčení videí o tom, jak sjíždíme svahy na snowboardu, je také občas obestřeno náklady na vybavení. Správa financí se tak stává uměním, které vyžaduje více dovedností než šplhání po skalách.

Na konečné, s každým dechem, který nasáváme, si uvědomujeme, že peníze jsou tím, co nás spojuje. Mít dostatek prostředků k naplnění snů může z nás udělat nejen úspěšné jednotlivce, ale i šťastné bytosti, které si ve svém volném čase mohou vařit skvostné jídlo a užívat si ho na terase s přáteli. Kde jinde můžete moci porovnávat chuť domácího pesto s tím, co jste ochutnali v Toskánsku, než u sebe na ptákovině?

Žijeme v časových cyklech, kdy starý svět návratu k hmotným hodnotám versus nový trh s emocemi a zážitky se stále více slévá. Jsme generací, která chápe, že peníze nemohou koupit štěstí, ale rozhodně mohou zakoupit vellmy trendy akce, které je okolo nás spojují. A právě to je cesta, jak odvistupovat dolů a vzhlížet k frontám na nejulehčující dobrodružství. Tak co – pomalu se do toho zakusíme, dokud je čas a my sami si formujeme svůj vlastní příběh?

Tvorba webových stránek: Webklient