Pandemie, lockdowny a všechno to zavření – kdo by si pomyslel, že naše úspory přijdou tak snadno na mizinu aračkláčky pod stromečkem nás přimějí hrotit se na internetovém bankovnictví? Dobrá zpráva je, že se zdá, že jsme přežili a dokonce se i pár hromadných záběrů povedlo pořídit. Připravte se, protože humor a peníze v tuhle dobu spolu šlapou tanec, jakkoli krkolomně…

Každý příběh má své zlaté dno, to platí i pro naše covidové krize. Znáte ten pocit, když si po osmnácti měsících konečně vzpomenete, co to je skočit do baru na jedno zlaté? Mnohem snazší je mít na bankovním účtu pár stovek na to, abyste si mohli dopřát láhev Armagnacu, než si ji prostě odpřísáhnout během celého lockdownu. Ostatně, víte, že se v jednom z New Yorkských barů začal podávat drink za rovných 50 dolarů? Kde je spravedlnost?

Zbohatnutí na prázdné ulice

A kdo si postěžuje na suché léto, když New York zaplavila vlna nových podnikatelů? Všichni ti hustí yuppies, kteří si během půl roku vytvořili svůj vlastní e-shop, zatímco kulali oči na zoomu s babičkou! Dnes je lepší zbohatnout na špatném počasí než na špatném záchodu. Nabízí se otázka, co vlastně dělat v situaci, kdy svět přestane fungovat podle zavedených pravidel. No samozřejmě, že si zavést nový fetiš pro e-commerce!

A víte, co mě na tom fascinuje? Ti lidé bez školení a přípravy ohromně zbohatli díky tomu, že seděli doma v pyžamu a pili víno. Ti, co seděli za stolem a rozhodovali se, jestli investovat do poradenství nebo raději skvostných komiksů, byli postupně shrnutí víc než motýlí kalhoty v letních trendech. Zatímco kluci večer coby kodéři hackerovali nákupy, jejich kámošky objevovaly kouzlo NFT a bitcoin. Všechno to praskalo a asi tak během pár klávesových úderů se z rodin rozvinuly malé investiční impéria.

Život jako reklama na Ameriku

Není to fantastické, jak jsme najednou objevili kouzlo digitálního nomádství? Sedíme v pyžamu na gauči a při jídle objednáváme luxusní sushi, zatímco se snažíme přesvědčit svět, aby si myslel, že jsme neustále na dovolené někde na Bali. Představte si, že svět se otočil o 180 stupňů a my se teď chlubíme, kolik let jsme byli doma. Jsme jako reklamní spot na Ameriku s názvem „Tak skvělý život si můžete užít podle sebe“! Mezi námi, kdo z nás si někdy myslel, že relaxace jest něco jiného, než frčí v jogurtu a pije smoothie?

Sice jsem dnes naštvaný jako všechno lidstvo, že jsme si to všechno zpackali a covid nás znemožnil, ale co s tím? Tak jako když nám doma došlo jídlo, ale instinkt nám napověděl: „Zavolej nebo skoč do skříňky!“ Bereme to s nadsázkou a i tak se smějeme. No a ti, co utratili poslední peníze za online kurzy, se asi jen usmívají jako kočky. Mají totiž v plánu zbohatnout na tom, co udělali v karanténě – dobře si uzpůsobit svoje zisky.

Všechno tohle nám ukazuje, že život je těžší než krabice s nábytkem z Ikea, ale zároveň je i komedií. Pojďme se tedy smát, hýčkat si vzpomínky na to, jak to šlo „držet nad vodou“, a nechat si zítra přát tentokrát už jen slunce a džus. Protože v tom šíleném koloběhu se peníze občas cítěly jako poslední starý trik na dně kýče. Treba nám malý vítr do plachet a trochu šmrnc k tomu, abychom se na chvíli odložili a sundali si tuhle covidovou roušku plnou pracovních zátěží.

Tvorba webových stránek: Webklient