Příteli, život je příliš krátký na to, abychom se nevykašlali na pravidla a neobjevili krásy, které nám svět nabízí. Zatímco se rozhlížíme po městských ulicích, kluby a barech, cigareta v ruce se stává víc než jen hromadou tabáku. Je to symbol stylu, osobního projevu a někdy i neskrývané revolty vůči nudě všedního dne. Takže přestaňte si lámat hlavu tím, co říká společnost o kouření, a pojďte se podívat na to, co se vlastně skrývá za tímto obávaným a zároveň fascinujícím zlozvykem.

Verš k teplému doutníku

Víte, že cigarety původně vznikly spíš jako kulinářské umění než něco pro zpříjemnění chvil slastného nic dělání? Ano, skutečně! První doklady o kouření tabáku se datují až do doby před naším letopočtem, a to v oblastech dnešního Mexika, kde indiáni takto připravovali zvláštní obřady. O pár století později si Evropané pochutnávali na tabákových směsích a samozřejmě se našli ti, kteří to chtěli uspořádat tak, že si při tom i trochu užijí. A koho by napadlo, že náš oblíbený způsob relaxace měl tak bohatou a šílenou historii?

Také je zajímavé si všimnout, jak se ohýbá kultura kouření napříč různými generacemi. Zatímco naši rodiče a prarodiče s cigaretou v hubě vypadali jako filmové hvězdy 60. let, my jsme s našimi moderními e-cigaretami a vapery extravagantními zvědavci. Kolik influencerů na Instagramu se teď bez váhání fotí se svými „light“ cigaretami a dělají z nich módní doplněk? Cigareta se najednou stává součástí módy, než jen buranského zlozvyku. Můžeme ji považovat za bránu do našeho osobního bohémského světa, kde pravidla neexistují a každý potažený hřebík je za hranicí normy.

Kouření ve světle moderního marketingu

Nehodláme ovšem přehlížet ani marketingové triky a strategie, které tabákové společnosti vyvinuly, aby nás navigovaly do víru kouření. V reklamě se cigareta do konce 20. století objevovala jako symbol svobody a sebedůvěry, vede si to skvěle, ale všechny testy emocionálního zabarvení tehdejších sloganů dělají z kouření téměř filozofickou záležitost. Ber to jako důkaz, že i zlozvyk může mít své glam, když se na něj podíváme z té správné strany.

Nicméně náš přístup k cigaretám se zdá být na pokraji větší revoluce. Ekologické myšlení a touha po „čistějším“ životě, vedly k podivné kombinaci osvěty a ironie. Koho by napadlo, že si jednou po večírku zabalíme duchaplnou ekologickou cigaretu, jejíž tabák byl obohacen o položky, které zní víc jako ingredience do smoothie? Pojem „zelené kouření“ se dostává do módy a my se musíme smát nad tímto současným soužením o zdravý životní styl.

Takže, proč se nezastavit a nedat si cigárko u sklínky, kde se potkávají trendy, nostalgie a sranda jednu s druhou? Městský život je plný absurdity, a cigareta je tím, co nás může spojit. Tak přijměte vše, co naše avantgardní doba nabízí – ať už je to ekologický tabák nebo jiná forma rebelie – a užívejte si každou chvilku tohoto bláznivého, ale krásného života. Kurva, ještě že žijeme!

Tvorba webových stránek: Webklient