V dnešní době se jídlo stalo základem našich životních příběhů a vylepšuje naše sociální profily víc než krev a pot na cestě k úspěchu. Představte si, že k jídlu odnese čtyři hvězdičky na Yelp a k tomu všemu se s ním musíte ještě vyfotit, abyste se mohli pochlubit na Instagramu. Můžete sice říct, že jíte srdce a duši, ale bez dobré fotky vás na sociálních sítích nikdo neuzná. Zatímco se svíčková kdesi ztrácí v anonymitě, barevné smoothie bowl či extravagantní burger s duhovými žemlemi září jako teenegerova selfie.

Ako se barvy staly královnou talířů

V dnešním kulinářském světě platí, že čím víc barev, tím víc fun. Pokud si myslíte, že máte k jídlu nějaký vztah, pak pravděpodobně ještě nebyl ovlivněn trendem „food porn“. Existuje fascinující fakt, který vás dostane do varu: lidé si více zapamatují jídlo, které je vizuálně atraktivní, než to, co chutná skvěle, ale vypadá jako kombinace bláta a šedého zdiva. Takže ano, v tomhle boji lačnost po oku vítězí nad gastronomickými kvalitami a vy musíte jít s dobou, nebo riskujete, že zůstanete poza trendy.

Jídlo se tak stává uměním – talíře jsou novou plátnem, na kterém se maluje v neónových barvách, a čím víc extravagantní váš pokrm bude, tím větší pravděpodobnost, že se o vás rozkvete internetová legenda. Chystáte slavnostní oběd pro partu kamarádů? Zapomeňte na staré dobré knedlíky s vepřo knedlo zelo, milé dámy a pánové, tentokrát se nesmíte bát hrábnout do hrnců a připravit to nejlepší „foodi“. V případě, že si nejste jisti, vsaďte na zlato na talíři – zkuste něco se zlatým práškem. Ještě nikdy nebylo tak snadné udělat pravý kempinkový tábor z restaurace na vašem stole!

Jak se jídlo stalo trendy a šíleností

Sociální média transformují gastronomii do nové dimenze, kde si šéfkuchaři říkají influencerové a kelímky na smoothies svým designem soutěží o váš obdiv. Tváře restaurací se mění; dnes už nepotkáte šéfkuchaře, který zakrývá unavený pohled a špinavý zástěr; místo toho se objevují stylisté a designéři, kteří ovládli rozvržení stolu s grácií. Průzkumy dokonce ukazují, že čím kreativnější a bizarnější jídlo, tím víc je ochotný zákazník zaplatit. Tímto způsobem se raw vegan gastropub stal pomalu luxusním heliportem pro milovníky jídla.

A jak to vidí yuppie generace? Vše je o „carpe diem“ – vnitřním pocitu hrabání jídlenku. Vzpomínáte si, když jste se s partou rozhodovali pro „salátový bar“ nebo „all-you-can-eat sushi“? Dneska stačí udělat jeden hřebíkový obrázek na Instagram a do týdne se vaše chutě změní na žluté červi, co slídí po fialových potravinách. Je to zábava a bláznovství zároveň – jídlo se ocitá na frontové linii bitev osmého smyslu, který nechává slepé nápady daleko za sebou.

Vzhledem k tomu, že jsme u vytržení z povinností a trendů, je jídlo pro nás jakýmsi záznamem pospolitosti mezi sebevědomými café nazlátí chlapíky a bohémskými dušemi. Každý pokrm je vysněný zážitek a vaše chuťové pohárky si zaslouží resuscitaci. Takže zpět k hlavní myšlence – jídlo nemusí být pouze palivo pro tělo; může být obrázkem vaší identity, vyjádřením vaší individuality a v neposlední řadě cennou zbraní v boji o nadvládu nad feedem vašeho profilu.

Pokud se náhodou ocitnete v prázdném talíři s nekonečným množstvím kreativních nápadů, nezapomeňte, že jídlo je někdy více než chuť nebo vzhled. Je to zážitek, který propojuje lidi a odkazuje na naše vzpomínky. Takže příště, když budete stát před rozhodnutím, jaké barevné exploze si dopřát, vzpomeňte si – jídlo je součástí životního stylu, novou perlou v moři nudy a nudného jídla, a vy jste ti, kdo rozhodují o tom, co na něj dáte!

Tvorba webových stránek: Webklient