V dnešní době, kdy je slovo „life hack“ na každém rohu a víc než kdy jindy se zdá, že se všichni snažíme žít naplno, se alkohol stal nedílnou součástí našeho života. Ať už jde o zaměstnanecké večírky, kde se očních pohledů na šéfa, jež má pivo místo šampaňského, děsí nejedna boomerka, nebo o čtvrté rande po naprosto dokonalé detoxikační dietě (ha, ha). Původně byl víc než pouze nápojem, stal se symbolem našeho stylu a způsobu vyjadřování. Víte, že už i víno má svojí tzv. „bio“ variantu? Možná je čas se zamyslet, co všechno může abstinující bumerang ve společnosti.
Na zdraví! Ale co to vlastně znamená?
V různých kulturách a časech se význam „na zdraví“ značně lišil. Zejména pro řadu yuppies se alkohol stává téměř léčebným nástrojem. Představte si, že po šíleném dni plném emailů a neustálých telefonátů zavítáte do vyhlášeného baru, kde atmosféra voní po namíchaných drinkích a pokožka vás celá svrbí, protože víte, že se večer uteče rychlostí blesku. Co vás ale možná překvapí, je fakt, že pálení okenního skla a míšení drinků má v konečném důsledku svůj původ v obnovitelných energiích. Tak co, máme důvod slavit? Místo bláznivého mixu nakonec doporučujeme klidně i džus.
Naše a vaše přání „I’ll have what she’s having“ může být vychytanou frází na první pohled, ale ve skutečnosti je to také obranou strategií. Co když se totiž ukáže, že kolegyně z marketingu se ponořila do nekonečné sezóny koktejlových trendů a na náš seminář „Jak přežít pondělí“ už donese místo vína lahvičku s nebublinkovým pozdně vyzrálým ovocem? V tom případě, je čas na vikingskou moudrost: „Pi si, co chceš, ale já si nechci našetřit na dovolenou!“
Trendy ze srdce baru
Neustálý koloběh trendů se pomalu, ale jistě dostává ze srdce městských barů do prostor našich obýváků. S bláznivými soutěžemi o nejatraktivnější drinky je jasné, že jít si na bar pro „souplet“ whisky už dnes zní jako léčba není ani v Americe. Nové trendy, které vyvstávají ze složení koktejlů, vás potěší, pokud máte rádi exotičnost. Na mixologických soutěžích se už nesnažíme jen zamíchat nějakou tu whisky a colu, teď tu máme kombinaci bazalky, zázvoru a chuti česneku. A kam to vede? No, přece k mixologickým experimentům, které by donutili i prarodiče ke spatřování zeleninových drinků jako vážně cool.
Jak se říká, jsme děti generace Y – milovníci neotřelých nápadů a bláznivých večerů. A právě v tom tkví tajemství pití: umět si užít to, co nám dnešní hybné moderní doba přináší. Narozdíl od babičky, která se s radostí propíjela k televiznímu novinářovi, dnes přichází ke slovu strategie mixování, rande s veganskými degustačními večery a ochutnávky piv s chilli papričkami. Jednoduše je třeba se uvědomit, že náš svět umí spojit radosti s dobrodružstvími.
Na toastu k volnosti dnešních dnů můžeme říct, že během několika let se nám zrychlil tempo života a alkohol zůstává stálým partnerem na naší cestě k naplnění. Zůstává tedy jen na nás, jak ho uchopíme. Takže zvedněte sklenice, ať víme, jakou jedinečnou chuť nebo zvuk v té sklenici najdeme, a zatleskejme za kvalitní obíhání a objevování nových místeček, která budou stát za to prozkoumat. Vítejte v realitě, kde je budoucnost pastvou pro smysly.